Òmnium Cultural a Cerdanyola ha convidat el periodista i
director de VilaWeb, Vicent Partal, per parlar del paper que desenvolupen els
mitjans de comunicació en el procés que hauria de dur a la República Catalana.
Partal minimitza la influència dels mitjans i es mostra crític amb el poc rigor
de mitjans digitals gratuïts i de Facebook, que considera més preocupat pel
negoci que per l'ètica.
—
Vicent Partal afirma que la influència dels mitjans
de comunicació sobre la ciutadania "és molt limitada", tal com
demostraria el cas català, "amb els grans mitjans contra el procés cap a
la independència mentre que augmenta i es consolida el suport ciutadà a aquest
procés". Basant-se en la seva experiència com a corresponsal cobrint
diversos processos d'independència, con el cas eslovè, Partal assegura que
"la força per arribar a la República Catalana resideix únicament en la
gent, i una vegada proclamada la independència els mitjans que la rebutjaven
assumiran la nova realitat sense complexos".
Partal va explicar que les enquestes del GESOP mostren que
"hi ha una clara majoria a favor del referèndum i de la independència, el
que unit als resultats de les eleccions del 27S de 2015, l'escasa capacitat de
mobilització dels partidaris del No i la desastrosa gestió política que està
duent a terme el Govern central, el camí cap a la independència encara la seva
recta final amb un referèndum al mes de setembre proper i la conseqüent
proclamació de la República Catalana".
El director de VilaWeb va ser molt crític amb la premsa
digital gratuïta "perquè la reducció de costos que implica no permeten una
tasca periodística de investigació i contrast", i també amb Facebook, on
creu que "prima el negoci per damunt de l'ètica i no hi ha cap editor que
comprovi la falsedat o no de moltes de les informacions que circulen, que
moltes vegades són mentires que poden suposar un veritable perill per a la
democràcia".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada