Amb aquest títol, s'obria l'acte ahir 26-06 a la sala
d'actes de la Biblioteca de Cerdanyola, dedicat a llibres i també pel·lícules
d'aquest gènere.
Javier García
Rodríguez, autor de l'assaig El cel·luloide rosa, va obrir l'acte fent un
recorregut a través de la història del cinema, on ens va demostrar que els
continguts de gais o lesbianes sobretot, no és una cosa nova sinó que el
cinema, això si, el cinema Nord Amèrica ja els feia protagonistes en
pel·lícules i a diferents sèries.
Va començar per la pel·lícula (La soga, 1948), d'Alfred
Hitchcock) que en la versió americana es veu com els dos inductors de la mort
de la víctima, són gais, però en la versió del doblatge al castellà, queda molt
diluïda. Continuen per (Las revueltas de Stonewall de 1969) on es va fer palesa
l'inici de la lluita oberta contra l'homofòbia i tota la reivindicació gai
(Orgull gai). Un canvi substancial va ser la pel·lícula (Cruissig, 1980) amb Al
Pachino, perquè el cinema trenca amb els estèreos tips imposats, de boges,
viciosos, malalts, etc. Al Pachino fa de policia que s'infiltra en el món gai
de New York, a fi d'atrapar a un assassí en sèrie. Després vindrien molt més,
però a Espanya en any 1983 es van atrevir amb (La muerte de Mikel) amb Imanol Arias
de protagonista, va tindre molt bona acollida, per l'època i sent la primera.
Javier Garcia en la seva exposició no podia deixar enrere a l'Almodóvar, ja que, en totes les seves pel·lícules fa una referència al gènere LGTBI
Javier Garcia en la seva exposició no podia deixar enrere a l'Almodóvar, ja que, en totes les seves pel·lícules fa una referència al gènere LGTBI
L'altre ponent de l'acte va ser Nacho Zubizarreta, que va fer la presentació de la novel·la Nada es cierto. On dona vida a un
detectiu gai, el Lucas Rozman, ex policia i ara detectiu privat.
Sinopsi- Virginia Sentmant matriarca d'una adinerada família catalana del cava, vol que investigui que s'ha fet d'un collar molt valuós. La investigació el porta pels interiors familiars i els seus secrets.
Però l'autor va voler recalcar, que volia sortir dels estèreos tips abans indicats i donar normalitat a la sexualitat del protagonisme, ja que és un fet que no canvia la història, és a dir, no altera la trama de la novel·la.
Va ser agradable poder parlar sobre aquets temes, que avui encara
amb molt àmbits i ciutats, es veu com una cosa anormal de la persona.
Maite Barceló
27-06-2018
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada