dimarts, 14 de febrer del 2017

Òmnium Cerdanyola avalua i promociona la presència de la premsa en català als establiments de la ciutat





Òmnium Cultural Cerdanyola ha posat en marxa la campanya Premcat per tal d'avaluar la presència de la premsa en català als bars i establiments de restauració de la ciutat i promocionar la lectura de premsa diària en català. La campanya ha nascut a Cerdanyola i es presenta com una prova pilot que es podria exportar a altres municipis.

Òmnium Cultural Cerdanyola ha realitzat enquestes a 60 establiments de la ciutat per constatar la inferioritat del català en el premsa diària que s'ofereix als bars i establiments de restauració de la ciutat. Un 89% de la premsa és en castellà i un 11% en català. El diari més llegit és l'esportiu Sport (27%), seguit de les edicions en castellà d'El Periódico (25%) i La Vanguardia (16%) i El Mundo Deportivo (12%).

Una vegada realitzada l'enquesta durant els mesos de novembre i desembre de 2016, una dotzena de voluntaris d'Òmnium Cultural Cerdanyola distribueixen gratuïtament durant 20 dies laborables exemplars d'El Punt Avui i Ara, amb els quals s'ha establert un conveni, per incentivar la lectura de premsa en català. Aquesta fase de la campanya ja s'ha dut a terme en 18 establiments durant el mes de gener i ara es realitza en altres 18 establiments durant el mes de febrer.

L'home que ha ideat la campanya, Fèlix Camprubí, explica que "simplement es tracta d'aconseguir que hi hagi presència de premsa en català als bars i establiments de restauració de la ciutat, sense limitar de cap manera la presència ja habitual de premsa en castellà". Tampoc es tracta d'imposar res als propietaris, totalment lliures per decidir quins diaris compren per oferir al públic. Una altra qüestió que pretén promoure la campanya és la diversitat informativa.



 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada