Òmnium Cultural Cerdanyola ha posat en marxa
la campanya Premcat per tal d'avaluar la presència de la premsa en català als
bars i establiments de restauració de la ciutat i promocionar la lectura de
premsa diària en català. La campanya ha nascut a Cerdanyola i es presenta com
una prova pilot que es podria exportar a altres municipis.
—
Òmnium Cultural Cerdanyola ha realitzat
enquestes a 60 establiments de la ciutat per constatar la inferioritat del
català en el premsa diària que s'ofereix als bars i establiments de restauració
de la ciutat. Un 89% de la premsa és en castellà i un 11% en català. El diari
més llegit és l'esportiu Sport (27%), seguit de les edicions en castellà d'El
Periódico (25%) i La Vanguardia (16%) i El Mundo Deportivo (12%).
Una vegada realitzada l'enquesta durant els
mesos de novembre i desembre de 2016, una dotzena de voluntaris d'Òmnium
Cultural Cerdanyola distribueixen gratuïtament durant 20 dies laborables
exemplars d'El Punt Avui i Ara, amb els quals s'ha establert un conveni, per
incentivar la lectura de premsa en català. Aquesta fase de la campanya ja s'ha
dut a terme en 18 establiments durant el mes de gener i ara es realitza en altres
18 establiments durant el mes de febrer.
L'home que ha ideat la campanya, Fèlix
Camprubí, explica que "simplement es tracta d'aconseguir que hi hagi
presència de premsa en català als bars i establiments de restauració de la
ciutat, sense limitar de cap manera la presència ja habitual de premsa en
castellà". Tampoc es tracta d'imposar res als propietaris, totalment
lliures per decidir quins diaris compren per oferir al públic. Una altra
qüestió que pretén promoure la campanya és la diversitat informativa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada